Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016



Σήμερα ξεκινάμε σειρά δημοσιεύσεων οσοαναφορά τα πρώτα βήματα καθώς επίσης και ζητήματα που απασχολούν τους νέους μετανάστες στα πλαίσια του Οδηγού Επιβίωσης που παρέχουμε μέσω της ιστιοσελίδας μας. Θέλουμε με αυτόν τον τρόπο να αναδείξουμε οτι η οργανωμένη δράση των Μεταναστών μπορεί να καλύψει ολες τις πλευρές της ζωής μας και πως ο μόνος τρόπος να ξεπερνιούνται εμπόδια σε προσωπικό αλλα και δε κοινωνικό επίπεδο είναι μονο μέσα απο την οργανωμένη και συλλογική πάλη.  
 Τι πρέπει να κάνω με το που έρχομαι;
Το πρώτο βήμα που πρέπει υποχρεωτικά να κάνεις στο Αμβούργο, ώστε να μπορείς, στη συνέχεια, να ανοίξεις τραπεζικό λογαριασμό, να κλείσεις σπίτι, να δηλωθείς ως άνεργος στον γερμανικό ΟΑΕΔ, κτλ., είναι να δηλώσεις στο δήμο τη διεύθυνση που μένεις είτε προσωρινά (για παράδειγμα σε κάποιο φιλικό σπίτι) είτε μόνιμα. Όλες οι συναλλαγές με το γερμανικό δημόσιο αλλά και με την τράπεζα θα γίνονται με βάση αυτή τη διεύθυνση, για αυτό πρέπει να μπορείς να λαμβάνεις εκεί αλληλογραφία. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται Αnmeldung και γίνεται στην υπηρεσία εγγραφής (Meldebehörde) σε κάποιο κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών (Bürgeramt). Στα δημαρχεία των δημοτικών διαμερισμάτων του Αμβούργου υπάρχουν τέτοιες υπηρεσίες. Anmeldung πρέπει επίσης να κάνεις κάθε φορά που μετακομίζεις. Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε Bürgeramt στο Αμβούργο, ανεξάρτητα από την περιοχή όπου μένεις. Για να βρείτε τις διευθύνσεις των κατα τόπους υπηρεσιών επισκεφτήτε αυτήν την σελίδα. Θα πρέπει οπωσδήποτε να μην ξεχάσετε, με το που δηλωθείτε να αναρτήσετε το ονοματεπώνυμο σας τουλάχιστον στο γραμματοκιβώτιό σας. Εαν ο ταχυδρόμος δεν βρεί το όνομα σας πουθενά(στην είσοδο ή στο γραμματοκιβώτιο) τότε θα επιστρέψει το γράμμα στην υπηρεσία που το έστειλε με αποτέλεσμα να σας εκδηλώσουν απο τον δήμο.  
Και στο Αμβούργο υπάρχουν τραγικές ελλείψεις προσωπικού στο δήμο, που αδυνατεί να εξυπηρετήσει τον τεράστιο όγκο των νέων κατοίκων της πόλης. Πλέον όλα τα Bürgeramt δέχονται μόνο με ραντεβού, τα οποία κλείνονται μέσω αυτής τη σελίδας. Τα ραντεβού είναι απαραίτητα αλλά οχι υποχρεωτικά, αυτό σημαίνει οτι μπορείτε να πάτε χωρίς ραντεβού αλλά υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να περιμένετε ώρες.  Οπότε καλό είναι να κλείσετε ραντεβού, παίρνοντας υπόψιν οτι την δήλωση κατοικίας μπορείτε να την κάνετε σε οποιαδήποτε υπηρεσία εγγραφής ανεξαρτήτως το που μένετε.  
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του κρατιδίου του Αμβούργου, η προθεσμία σε περίπτωση απλής επίσκεψης για να κάνεις την Δήλωση κατοικίας είναι 3 μήνες απο το εξωτερικό και 6 μήνες απο το εσωτερικό. Σε περίπτωση που θέλετε να μείνετε μόνιμα τοτε η προθεσμία ειναι 14 ημέρες. Λόγω όμως της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στο Αμβούργο, αρκεί εντός των 14 ημερών να κλείσεις το ραντεβού και να τυπώσεις την κράτηση ως δικαιολογητικό με το οποίο μπορείς να αποφύγεις το πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου.
                         Για την δήλωση κατοικίας χρειάζεσαι: 
  • διαβατήριο ή ταυτότητα όλων όσων μετακομίζουν στο σπίτι 
  • συμπληρωμένη την αντίστοιχη αίτηση, στην οποία χρειάζεται να συμπληρώσεις την διεύθυνση του σπιτιού στο οποίο μένεις ή φιλοξενείσαι, καθώς και το όνομα του ατόμου ή της εταιρίας στην οποία ανήκει το σπίτι. 
  • για παντρεμένα ζευγάρια χρειάζεται και το πιστοποιητικό γάμου μεταφρασμένο, καθώς και τα πιστοποιητικά γέννησης των παιδιών. 
  • (επιπλέον δικαιολογητικό από 01.11.2015): βεβαίωση από αυτόν που σου παραχωρεί το σπίτι ότι όντως μένεις εκεί και από πότε. Αν ο ιδιοκτήτης και αυτός που σου παραχωρεί το διαμέρισμα είναι διαφορετικά πρόσωπα, τότε χρειάζοντα τα στοιχεία και των δύο. Εδω αρκεί να δείξετε το συμβόλαιο του σπιτιού. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου